Artikel van het Ermelo's Weekblad over onze inspirerende ontmoeting met Koningin Maxima

Namture. Wat je kan doen met kokosnootschalen Lezing Ermelose ondernemer Marinus Pul over ontmoeting met Koningin Maxima bij duurzaamheidsmarkt: ‘Bijzonder moment’ 2 minuten

ERMELO Marinus Pul, oprichter van Namture, was uitgenodigd om hun producten ten toon te stellen tijdens de feestelijke opening van het nieuwe bedrijfspand van Qredits in Almelo. Koningin Maxima was hierbij aanwezig om het pand officieel te openen. Namture was 1 van de 6 genodigde bedrijven voor de duurzaamheidsmarkt tijdens de opening omdat zij perfect aansloten bij het thema ‘mkb helpen verduurzamen’.

,,Samen met mijn broer, die woonachtig is in Vietnam, ben ik vorig jaar Namture gestart. In samenwerking met de lokale Vietnamese bevolking produceren we kokosnootschalen, kokosnootkaarsen etc. Deze producten worden normaal gesproken verbrand als afval. Een gedeelte van de winst doneren wij lokaal om zo samen de wereld een stukje mooier te maken.’’

BIJZONDERE ONTMOETING

Na het openen van het pand door Koningin Maxima bezocht zij de bijbehorende duurzaamheidsmarkt. Marinus, oprichter Namture: ,,Behalve dat het natuurlijk speciaal was om de Koningin te ontmoeten was het bijzonder om te zien hoe enthousiast Koningin Maxima werd van ons verhaal en bijbehorende producten. Ook was het inspirerend om haar persoonlijke ideeën te horen over mogelijke uitbreiding/verbreding van ons bedrijf. Mooi dat Koningin Maxima erg betrokken is bij startende, duurzame ondernemers.’’